Your browser does not support JavaScript!


Ford Transit Supervan - Král dodávky van!

Ford Transit je obecně známý jako užitkové vozidlo - dodávka, sanitka nebo hasičský vůz. Původní myšlenkou tvůrců bylo vytvořit vozidlo pro každého - od jednoduchého zemědělce až po bohatého podnikatele. Množství verzí a aplikací bylo primárně užito. Zpočátku nikdo neočekával, že by mohl být vytvořen Transit pro závodění. Realita byla jiná a byla vytvořena společnost Supervan.


Ford Transit Supervan I




Ford začal investovat do sportovních závodů kolem roku 1962. Vstup do dalšího desetiletí přinesl ještě větší finanční výdaje na motosport. Byla vyhledávána vhodná forma reklamy, která by mohla být prezentována při demonstračních cestách. Vzhledem k tomu, že Ford Transit je jedním z nejdůležitějších modelů na světovém trhu a nikdo se nikdy nepokusil vyvinout sportovní verzi užitkového vozidla - Ford udělal první krok. Koncept je obecně znám jako Supervan. Vytvoření sportovního vozu pověřeného Terrym Drury Racingem. Jeho debut byl na Velikonocích v roce 1971 u britské Brands Hatch


Standardní zavěšení je nahrazeno rámem z trubkových profilů. Samotný papírový projekt nebyl nikdy vytvořen. Potenciální nápady byly vytesány na podlaze. Prvky byly umístěny na správných místech a celá byla svařena nebo řezána tak, aby poskytla konečný tvar. Vozidlo potřebovalo zvláštní zavěšení. Komponenty Jaguar XJ6 se tak nacházejí na přední straně a tovární zadní část byla nahrazena díly Cooper F1. Bezmocná převodovka byla původně v Ford GT40. 15-palcová kola "Revolution" měla stejnou šířku na přední a zadní straně. Výsledkem bylo dobré vozidlo. Bylo typické, že při vjezdu do ostrého rohu plavalo jedno z předních kol. Rovněž byly nainstalovány závodní kotoučové brzdy Can-Am. Motor byl poháněn V8 5.0 s 435 km Gurney-Weslake. K tomu, aby se ve vozidle vešla do vozu, bylo nutno vystřihnout otvor v podlaze. Nejvyšší zaznamenaná rychlost byla přibližně 240 km / h.



V roce 1978 byla provedena vizuální změna nazvaná "Mark 2". Časté vystoupení na výstavách a relativně drahé části způsobily, že legenda spadla do stínu. Nová verze debutovala o 13 let později.


Ford Transit Supervan II



Další model byl vytvořen společností Auto Racing Technology společnosti Woolaston. Bývalý šéf Ford Motorsport se po několika letech vrátil s myšlenkou opětovné reakce na kultovní dodávku. Pravdou je, že toto vozidlo s originálním Ford Transitem mělo pouze podobný tvar těla. Karoserie je vyrobena z hliníkového rámu a uhlíkových vláken. Podvozek byl odvozen od přerušeného Ford C100. Přední kola byla široká 11,5 palce a 14 palců zadní. Motorem byl Ford Cosworth DFL V8 Endurance s objemem 3,9 litru. Supervan 2 dosáhl výkonu 590 koňských sil při 9 250 otáčkách za minutu. Výrazné boční přívody a zadní výřezy vedly ke dvěma vzduchovým tunelům, které zvýšily přilnavost vozidla.



Myšlenka zůstala stejná - auto pro reklamu, přehlídky a zábavu na trati po celé Evropě. První představení širší veřejnosti se konalo v roce 1984. Později bylo vozidlo ikonou všech fází Velké ceny Velké Británie. Když byly motory Cosworthu staženy - druhý dozor byl vhodně zajištěn a v budoucnu byl zkolaudován. Nejvyšší zaznamenaná rychlost je přibližně 283 km / h. Zajímavé je, že řidič obou: Supervan I a Supervan II byl Chris Craft, který pracoval ve Fordu. Začal svou práci od posla!


Ford Transit Supervan III



Van byl obnoven u příležitosti zahájení 5. generace Transitu. Byla použita garážní supervan II. Byla o 10% menší než model Ford Transit mk5, ale byla ideální pro propagační účely. Stavba dodávky odpovídala britské divizi Ford, která se rozhodla dát na trh Cosworth o objemu 650 koní, což je jednotka známá především z vozů Formule 1. Vozidlo prošla červenými modrými změnami barev a vrátila se do základních barev v roce 2004. Motor byl však změněn. Ford-Cosworth šestý Ford byl zahájen v roce 1991 s maximálním výkonem 264 koní. Vozidlo váží méně než 900 kg, což je skutečně působivý výsledek pro takovou velikost.


Maximální rychlost tohoto vozidla může být překvapením. Pokud bylo vozidlo postaveno na předchozí verzi, výkon byl nižší. Nejvyšší zaznamenaná a zdokumentovaná rychlost byla 243 km / h. Je to stále působivý výsledek, nicméně, ponechání dávky nedostatku.


Ford Transit Supervan IV ?


Má Ford v úmyslu znovu vytvořit slavnou sérii supervanu? Možná uvidíme propuštění s příští generací vozů Ford Transit? Nebo některý z existujících konceptů si zaslouží tento titul? Tentokrát obušek převzal soukromí nadšenci, včetně nás! V důsledku toho byl vytvořen první Drift Bus na světě! Pohonný systém V8 je přízvuk první rodiny superváků.



Věděli jste, že ... ?

Naše další blog články: