Nejlepší motor Ford Transit v historii
Ford Transit je vyráběn nepřetržitě od roku 1965. Již více než 50 let se na trhu objevilo 8 generací Ford Transit a tisíce dostupných verzí a typů karoserií. V motorové jednotce se také vyskytla velká revoluce. Ford Transit od svého založení byl k dispozici v různých verzích s více než 30 různými motory. Který motor Ford Transit byl nejlepší?
Historie motorů Ford Transit
První Ford Transit van měl motor 1,3 T Taunus V4, který si vypůjčil německý Ford Taunus Transit. To bylo také k dispozici ve verzích 1.5l a 1.7l. Inženýři společnosti Ford ve Velké Británii se rozhodli zvýšit svou kapacitu tím, že nabídnou motory V4 Essex s objemem 1,7l, 2,0l a V6 3,0 pro Transit MK1. Alternativní volbou byl dieselový motor Perkins nebo York.

Jak můžeme vyhodnotit tyto motory nyní? Mnoho z nich pracuje tak daleko! Stojí za zmínku, že společnost Transit MK1 byla v tomto období použita pro 95% bankovních loupeží. Policie zdůraznila, že Transit je schopen dosáhnout rychlosti osobního automobilu s výrazně zvýšenou zátěží. Vytvořila výbušnou směs! Motory Ford Transit byly spolehlivé, efektivní a předčasně. V srpnu 1977 se objevila verze Ford Transit 1978 1/2, běžně známá jako Transit MK2. To rozšířilo nabídku motorů s benzinovými motory Pinto 1.6 / 2.0 a Cologne V6 2.8 nebo Essex V6 3.0. Mezi diesely stále dominovala 2,4-litrová jednotka v Yorku. Pro srovnání - pro australský trh zároveň hit motoru V6 4.1l. Nové varianty motoru se také objevily se zavedením nových modelů. Motory Duratec a Duratorq TDCi o objemu 2,2 l, 2,4 l a 3,2 litru byly nejoblíbenější v Evropě. Na evropském trhu byly dodávány především dodávky s motory TDCI, které nabízejí vysokou životnost, relativně nízkou úroveň spalování a bezporuchový provoz.

Motory Ford Transit v současné nabídce
Politika společnosti Ford se zaměřuje na podporu nových technologií a ochranu životního prostředí. Za pár let můžeme očekávat, že všechny automobily Ford (a dodávky) budou mít elektromotory. Současnost je mírně odlišná. Nové motory EcoBlue o objemu 2,0 litru byly představeny na evropském trhu.

Každá varianta je od několika málo do deseti HP výkonnější než její předchůdce 2.2 TDCi. Moment je také vyšší. Vstřikovače během jednoho spalovacího cyklu (trvá zlomek vteřiny) dělají 6 injekcí paliva do motoru se stlačeným vzduchem ve válci. Motory EcoBlue nabízejí o 15% nižší spotřebu paliva než dříve používané jednotky, nicméně vyžadují nátěr nádrže AdBlue podle předpisů Euro 6.
Nejvýkonnější motor Ford Transit
K dispozici bylo několik výjimečných kopií Ford Transit s nestandardními motory, které si obvykle půjčují od jiných vozů. V roce 1971 debutoval SuperVan s motorem V8, který generoval výkon kolem 400 koní.

Jeho nástupce, SuperVan II, dostal motor Cosworth DFL s maximální rychlostí 178 mil za hodinu. V roce 1994 Ford představil poslední model SuperVan s jednotkou Cosworth HB. V průběhu času byl motor změněn na praktičtější Ford-Cosworth Pro Sports 3000 V6 s výkonem 295 koní.
Ford představil v roce 2011 model Transit SuperSportVan s turbodmychadlem Duratorq 3.2, generující výkon 198 koní. Ve stejném roce se náš Drift Bus debutoval s motorem BMW M5 V8 s cca. 440 HP!
A co podle vašeho názoru bylo nejlepším motorem Ford Transit v historii? |