Vozidla značky Fiat byla mezi polskými řidiči ve 20. století velmi oblíbená. Vyplývalo to hlavně z jejich relativně nízké ceny a dostupnosti. Jeho pozice na polském trhu v 21. století oslabila v souvislosti s vývojem užitkových vozidel mezi konkurenčními výrobci automobilů. Je však třeba poznamenat, že se stále jedná o nejčastěji kupovanou dodávku v Polsku. Mezi mnoha lidmi je spojován hlavně s kurýrním odvětvím, ačkoli je široce využíván policií, záchrannými službami a dalšími oblastmi života, které vyžadují vysokou nosnost vozidla.
Fiat Ducato debutoval na počátku 80. let jako nástupce Fiat 238. Nový model byl hranatější a pasoval do stylu užitkových vozidel z tohoto období. Výrobou dodávky se zabývala italská společnost Sevel, která spolupracovala rovněž s Alfa Romeo, Citroen, Peugeot a Talbot. Výroba modelu probíhala ve Val di Sangro, kde byla v roce 1981 založena továrna Sevel Sud. Důraz byl kladen na univerzální a cenově dostupná řešení – přední pohon, nízko posazená podlaha, zavěšení McPherson vpředu a pevná náprava vzadu. První generace Ducato byla k dispozici ve dvou různých verzích vybavení: S a SX. V roce 1990 prošla italská dodávka faceliftem. Hlavní změna se týkala přední část vozidla – změnil se vzhled předních světel a byly umístěny do mřížky předního nárazníku.
Maximální rychlost vozidel první generace oscilovala v hranicích 137–140 km/h. V srpnu 1992 vznikla rovněž elektrická verze Fiata Ducato, poháněná stejnosměrným elektromotorem T29C od společnosti Leroy-Somer. Inovativní verze se jmenovala Ducato Elettra a byla poháněna 28 bateriemi s nastavitelným kyselinově-olověným ventilem. Tyto baterie byly umístěny v dřevěné bedně. Celková hmotnost baterií byla 868 kilogramů, což přesahovalo užitečnou hmotnost vozidla o 118 kilogramů!