Ford Taunus Transit - dodávka původně vyráběná pod jmény Ford FK1000 a Ford Transit 1250, teprve na konci výroby (1961) bylo rozhodnuto o názvu Taunus Transit. Ford FK1000, Taunus Transit byl vyroben v letech 1953 - 1965 v továrně Ford v Köln-Niehl v Německu a v montážních závodech v Azambuja (Portugalsko) v letech 1964 - 1966.
Ford Taunus Transit je twin model pro Ford Thames 400E postavený mezi lety 1957 a 1965 ve Velké Británii. Ředitelství Fordu v Detroitu však nevidělo smysl ve vývoji dvou samostatných modelů a objednalo „Projekt Redcamp“ pro společný vývoj užitkových vozidel v Evropě.
(fot: bonhams.com/auctions/20143/lot/257/)
Ford Taunus Transit se objevil v několika verzích: Taunus 12M, Taunus 15M, Taunus 17M a FK1000 / 1250. Kromě nového názvu se na začátku příliš nezměnil. Model 1250 byl stále vybaven zážehovým motorem o objemu 1,5 litru a motory o objemu 1,2 litru byly k dispozici pouze ve verzi 1000 Combi a Van.
V dubnu 1962 se objevila nová verze Ford Taunus s nosností 800 kilogramů (G1BT). To se vyznačovalo menší velikostí pneumatik a ráfků kol. Ford Taunus G1BT měl úspornější 55 hp motor. Ford Taunus Transit 800 úspěšně nahradil modely 1000 a 1250, které jsou nabízeny téměř ve všech verzích karoserie s výjimkou verze podvozku s dvojitou kabinou založenou na rámu.
V září 1963 se Ford rozhodl vylepšit stávající model a nabídl svým zákazníkům verzi Ford Taunus Transit 1500, která se vyznačovala zvýšeným užitečným zatížením až 1500 kilogramů. Byl nabízen s benzínovým motorem o objemu 1,7 litru a 60 HP (Taunus 17M). Model 1500 přinesl řadu změn, včetně vybavení dvojitými koly vzadu, obdržel zesílenou přední nápravu a brzdový systém ford transit byl upraven.
Ford Taunus Transit 1500 byl také nabízen ve speciální verzi označené jako Westfalia. Tento model není ničím jiným než karavanem. Westfalia mohla snadno konkurovat populárnímu Volkswagen Transporter T1. Taunus Transit Westfalia se vyznačuje zvýšenou střechou a interiérovým vybavením, které je pro výlet nezbytné.
V roce 1964 se Ford rozhodl naposledy modernizovat svůj model Ford Taunus Transit a představil model s drátovým brzdovým systémem se servopohonem, tříbodovým předním bezpečnostním pásem a 12V systémem s třífázovým alternátorem. V prosinci 1965 * opustil poslední Ford Taunus Transit 1000 tovární brány v německém Kolíně. Ve stejném měsíci začal prodej další generace Ford Transit.
(fot: bringatrailer.com/2016/03/29/cosmetically-restored-w-32k-kilometers-1965-ford-taunus-transit-fk-1250)
* na jihoevropském trhu byly modely Ford Transit Taunus vyráběny do poloviny roku 1966 v továrně Azambuja v Portugalsku.