Your browser does not support JavaScript!


Běžné závady a problémy Iveco Daily

Iveco Daily si v celé Evropě vybudovalo silnou pověst robustní a schopné užitkové dodávky. Navrženo na podvozku typu nákladního automobilu, je známé svou odolností a vysokou nosností. Nicméně, každá generace přináší vlastní soubor technických problémů. Tato příručka popisuje nejčastější závady podle generací, pokrývající modely od prvního Daily z roku 1978 až po nejnovější faceliftovanou verzi.

Běžné problémy Iveco Daily I (1978 - 1989)

První generace Daily, původně představená pod značkou Fiat, znamenala začátek dlouholeté platformy. I přes svou robustní konstrukci nebyly rané modely bez závad.

Poruchy elektrického systému

  • Časté problémy s elektrickými okny — pomalý chod nebo úplné selhání.
  • Obecná nespolehlivost elektroinstalace z důvodu stárnutí komponent a špatné ochrany proti vlhkosti.
  • Vyžaduje výměnu regulátoru/motoru nebo přepojení v problémových oblastech.

Těsnění a průnik vody

  • Uvolněná nebo poškozená těsnění dveří a oken způsobovala úniky vody a průvan v kabině.
  • Často vedlo k vlhkosti v interiéru a korozi kolem okrajů dveří.
  • Oprava zahrnovala opětovné utěsnění nebo kompletní výměnu těsnění.

Zadření brzdového třmenu

  • Písty předních brzd byly známé tím, že se zadíraly kvůli korozi nebo nedostatečné údržbě.
  • Důsledkem je nerovnoměrné brzdění, přehřívání a předčasné opotřebení destiček.
  • Řešení: Pravidelný servis brzd a sady na opravu brzdových třmenů.

Koroze podvozku a konstrukce

  • Koroze na podvozku a podlaze kabiny byla běžná, zejména u vozidel s vysokým nájezdem kilometrů.
  • Zvláště postiženy byly oblasti kolem uložení pružin a spodních panelů.
  • Prevence vyžadovala ošetření podvozku a oprava často zahrnovala svařování.

Iveco Daily I Facelift (1989 - 1999)

Faceliftované Daily zlepšilo mnoho slabin předchozí generace. I když stále vycházelo z žebřinového rámu, představilo vylepšené motory a lepší ochranu proti korozi.

Opotřebení lanka spojky

  • Lanka ruční spojky byla náchylná k roztřepení a prasknutí bez varování.
  • Často tomu předcházel těžký chod pedálu spojky.
  • Preventivní údržba zahrnovala včasnou výměnu a promazání.

Problémy s hnací hřídelí a kardanovými klouby

  • Opotřebené kardanové klouby nebo středová ložiska způsobovaly vibrace hnacího ústrojí.
  • Ignorování příznaků mohlo vést k nevyváženosti nebo selhání hřídele.
  • Pravidelná kontrola a včasná výměna ložisek pomohla zabránit poškození.

Údržba brzdového systému

  • Brzdové posuvníky potřebovaly pravidelné mazání, aby se zabránilo zasekávání třmenů.
  • Dlouhodobé zanedbání mohlo vést k nevyváženosti brzd a tažení.
  • Častý servis byl klíčem k spolehlivosti.

Běžné problémy Iveco Daily II (1999 - 2006)

Druhá generace Daily zavedla common-rail dieselové motory a lepší rafinovanost. Nicméně, s používáním se projevilo několik problémů se spolehlivostí.

Vibrace hnacího hřídele

  • Středová ložiska hnacího hřídele a kardanové klouby se často opotřebovávaly.
  • Příznaky zahrnovaly klepání nebo vysokorychlostní vibrace.
  • Doporučené řešení: Výměna podpůrného ložiska a opětovné vyvážení hřídele.

Průnik vody do kabelového svazku

  • Průnik vody do kabelového svazku podvozku způsobil elektrické zkraty.
  • Výsledkem byly spálené pojistky, problémy se startováním a v extrémních případech spálená kabeláž.
  • Oprava zahrnovala utěsnění svazků a přesměrování exponovaných částí.

Zadření předního brzdového třmenu

  • Brzdové písty se zadíraly kvůli špatnému mazání čepů.
  • Způsobovalo to táhnoucí brzdy a předčasné opotřebení kotoučů.
  • Řešení: Pravidelný servis brzdových třmenů a výměna čepů dle potřeby.

Selhání lanka spojky

  • Stejně jako u faceliftovaného Daily I se lanka spojky nadále neočekávaně přetrhávala.
  • Odolnější aftermarketová lanka poskytovala delší životnost.
  • Včasná detekce zahrnovala kontrolu chodu pedálu a viditelného opotřebení lanka.

Běžné problémy Iveco Daily II Facelift (2006 - 2014)

Tato generace obdržela motory Euro 4 a později Euro 5, včetně populárních dieselů 2.3 HPI a 3.0 HPT. Ačkoli obecně rafinovanější, začaly se objevovat některé problémy související s emisemi a elektronikou.

Ucpání EGR ventilu (2.3 HPI / 3.0 HPT)

  • Běžný problém při městské jízdě s častými zastávkami a rozjezdy a špatnou kvalitou paliva.
  • Příznaky: nepravidelný volnoběh, váhání a varovné kontrolky (P0401/P0402).
  • Vyčištění ventilu nebo jeho úplná výměna je často nutná každých 60 000–90 000 km.

Ucpání DPF a selhání regenerace

  • Zanesené filtry pevných částic (DPF) byly běžnou stížností u verzí Euro 5.
  • Varovné zprávy a nouzový režim spouštěné neúplnými regeneračními cykly.
  • Často je nutné čištění DPF, výměna senzoru nebo aktualizace softwaru ECU.

Netěsnosti těsnění vstřikovačů (3.0 HPT)

  • Průsak z těsnění vstřikovačů vede k usazování karbonu a zápachu paliva v kabině.
  • Černé usazeniny kolem vstřikovačů jsou časným příznakem.
  • Oprava zahrnuje čištění, opětovné utěsnění a někdy i výměnu vstřikovačů.

Selhání snímačů ABS

  • Časté u snímačů zadní nápravy – způsobující přerušovaná varování ABS/ESP.
  • Poškození kabeláže nebo koroze u nábojů byly obvykle příčinou.
  • Vyčištění nebo výměna snímačů a zajištění kabeláže bylo řešením.

Běžné závady Iveco Daily III (2014 - 2019)

Tato verze přinesla kompletní redesign a zlepšenou spotřebu paliva, stejně jako pokročilejší asistenční funkce pro řidiče. Nicméně, problémy přetrvávaly u součástí motoru a elektronických systémů.

Selhání aktuátoru turbodmychadla (2.3 HPI)

  • Selhání motoru aktuátoru vedlo k podmínkám nedostatečného plnění nebo nouzovému režimu.
  • Často způsobeno teplem a vibracemi nebo špatnými elektrickými kontakty.
  • Může být nutná výměna aktuátoru nebo kompletního turba.

Úniky z odvětrávání klikové skříně

  • Olejová mlha nebo zbytky kolem sacího systému nebo trubek mezichladiče.
  • Způsobeno prasklými odvzdušňovacími hadicemi nebo vadným odlučovačem oleje.
  • Řešení: Výměna sestavy odlučovače a hadic.

Vybíjení baterie a chyby BCM

  • Vybíjení baterie způsobené vadným řídicím modulem karoserie (BCM), který udržuje obvody aktivní.
  • Náhodné elektrické poruchy včetně vnitřního osvětlení, dveřních zámků a varovných kontrolek.
  • Resetování BCM nebo jeho výměna vyřešilo opakující se problémy.

Běžné problémy Iveco Daily III Facelift (2019 - )

Nejnovější facelift přinesl dieselové motory Euro 6d a aktualizovaný infotainment. Nicméně, objevily se nové problémy, převážně spojené s emisními systémy a senzory.

Selhání snímače NOx a AdBlue

  • Časté varovné zprávy související s AdBlue, například „Motor nelze nastartovat za x km.“
  • Běžné kódy: P229F (snímač NOx), P20EE (účinnost SCR).
  • Řešení zahrnují výměnu snímače, čištění vstřikovačů a resetování ECU.

Chyby snímače adaptivního tempomatu

  • Nesouosost nebo znečištění radaru způsobovalo chyby asistence tempomatu.
  • Často spouštěno počasím, nečistotami nebo menšími nárazy zepředu.
  • Může být nutná rekalibrace u prodejce nebo výměna snímače.

Úniky z pracovního válce spojky (manuální verze)

  • Hydraulické úniky způsobují měkký pedál spojky a problémy s řazením.
  • Viditelná kapalina pod skříní převodovky je klíčovým příznakem.
  • Oprava zahrnuje výměnu pracovního válce a odvzdušnění systému.
Iveco Daily
 
Uveďte klíčové slovo
Pokročilé vyhledávání
Transit Center in Europe