Mercedes Sprinter I (1995–2006) – Technické údaje
První generace modelu Mercedes-Benz Sprinter, vyráběná v letech 1995 až 2006, se rychle stala jednou z nejikoničtějších a nejvšestrannějších dodávek v Evropě. Byla k dispozici v několika délkách a výškách střechy a sloužila širokému spektru profesionálních a průmyslových účelů.
Rozměry – Mercedes-Benz Sprinter I
Mercedes Sprinter I L1H1
A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Rozměr (mm) |
5004 |
2997 |
2365–2405 |
2515 |
L1H1
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2365–2405 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L1H2
A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Rozměr (mm) |
5004 |
2997 |
2591–2631 |
2515 |
L1H2
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2591–2631 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L2H1
A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Rozměr (mm) |
5585 |
3550 |
2365–2405 |
3265 |
L2H1
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2365–2405 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L2H2
A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Rozměr (mm) |
5585 |
3550 |
2591–2631 |
3265 |
L2H2
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2591–2631 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L3H2
A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Rozměr (mm) |
6945 |
4013 |
2591–2631 |
4214 |
L3H2
A: 6945 mm
B: 4013 mm
C: 2591–2631 mm
D: 4214 mm
Nákladový prostor a užitečné zatížení – Mercedes-Benz Sprinter 1995
První generace modelu Sprinter byla navržena tak, aby nabízela výjimečnou kapacitu nákladu a vnitřní objem v různých konfiguracích. Od kompaktních verzí L1H1 až po dlouhý rozvor L3H2, dodávka poskytovala flexibilní řešení pro řemeslníky, kurýry a logistické společnosti.
Kapacita a objem nákladu
Model |
Max. délka nákladu (mm) |
Objem nákladu (m³) |
Užitečné zatížení (kg) |
Europalety |
L1H1 |
2515 |
7,0 |
1670 |
2 |
L1H2 |
2515 |
9,1 |
1540 |
2 |
L2H1 |
3265 |
9,1 |
1540 |
3 |
L2H2 |
3265 |
10,4 |
1520 |
3 |
L3H2 |
4214 |
13,4 |
1400–1500 |
5 |
L1H1
Max. délka nákladu: 2515 mm
Objem: 7,0 m³
Užitečné zatížení: 1670 kg
Europalety: 2
L1H2
Max. délka nákladu: 2515 mm
Objem: 9,1 m³
Užitečné zatížení: 1540 kg
Europalety: 2
L2H1
Max. délka nákladu: 3265 mm
Objem: 9,1 m³
Užitečné zatížení: 1540 kg
Europalety: 3
L2H2
Max. délka nákladu: 3265 mm
Objem: 10,4 m³
Užitečné zatížení: 1520 kg
Europalety: 3
L3H2
Max. délka nákladu: 4214 mm
Objem: 13,4 m³
Užitečné zatížení: 1400–1500 kg
Europalety: 5
Praktičnost nakládky
Nízká podlaha a široké zadní dveře Sprinteru zajišťují efektivní nakládání. Podle verze se do nákladového prostoru vejdou dvě až pět europalet. Prostorný a čtvercový nákladový prostor je ideální jak pro regálové systémy, tak pro objemný náklad, zatímco zesílená podlaha a kotvicí body zajišťují bezpečný převoz.
Motory a pohonné jednotky – Mercedes Sprinter I
První generace Sprinteru byla nabízena s širokou škálou dieselových a benzínových motorů. Dieselové jednotky byly oblíbené zejména díky své spolehlivosti a vysokému točivému momentu, což z nich činilo ideální volbu pro profesionály a vozové parky.
Možnosti motorů a technické specifikace
Motor |
Typ |
Objem (ccm) |
Výkon (PS) |
Točivý moment (Nm) |
Převodovka |
Spotřeba (l/100 km) |
OM602 2.9 TD |
5válcový turbodiesel |
2874 |
122 |
280 |
5stupňová manuální |
10,0 |
OM611 2.2 CDI |
4válcový turbodiesel |
2148 |
82–129 |
200–305 |
5stupňová manuální |
8,5–9,5 |
OM612 2.7 CDI |
5válcový turbodiesel |
2687 |
156 |
330 |
automatická / manuální 5st. |
9,5–10,5 |
M111 2.3 Benzín |
4válcový benzínový |
2295 |
143 |
200 |
5stupňová manuální |
12,0 |
OM602 2.9 TD
Typ: 5válcový turbodiesel
Výkon: 122 PS
Točivý moment: 280 Nm
Převodovka: 5stupňová manuální
Spotřeba: 10,0 l/100 km
OM611 2.2 CDI
Typ: 4válcový turbodiesel
Výkon: 82–129 PS
Točivý moment: 200–305 Nm
Převodovka: 5stupňová manuální
Spotřeba: 8,5–9,5 l/100 km
OM612 2.7 CDI
Typ: 5válcový turbodiesel
Výkon: 156 PS
Točivý moment: 330 Nm
Převodovka: automatická / manuální
Spotřeba: 9,5–10,5 l/100 km
M111 2.3 Benzín
Typ: 4válcový benzínový
Výkon: 143 PS
Točivý moment: 200 Nm
Převodovka: 5stupňová manuální
Spotřeba: 12,0 l/100 km
Výkon a spolehlivost
Motory Sprinteru byly navrženy pro dlouhou životnost a vysoký točivý moment, ideální jak pro městský provoz, tak pro převoz těžkých nákladů. Verze CDI OM611 a OM612 přinesly moderní technologii common-rail, zatímco OM602 poskytoval robustní a jednoduchý výkon. Benzínové varianty byly méně běžné, ale nabízely hladší chod pro lehčí aplikace.
Tažná kapacita – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Sprinter první generace byl nejen užitkovou dodávkou, ale také spolehlivým pomocníkem při tahání přívěsů. Byl vhodný pro převoz stavebního vybavení, nákladu nebo přívěsů díky své univerzálnosti.
Maximální tažná kapacita
Motor |
Brzděný přívěs (kg) |
Nezabrzděný přívěs (kg) |
OM602 2.9 TD |
2000 |
750 |
OM611 2.2 CDI |
2000 |
750 |
OM612 2.7 CDI |
2000 |
750 |
M111 2.3 Benzín |
1800 |
750 |
OM602 2.9 TD
Brzděný: 2000 kg
Nezabrzděný: 750 kg
OM611 2.2 CDI
Brzděný: 2000 kg
Nezabrzděný: 750 kg
OM612 2.7 CDI
Brzděný: 2000 kg
Nezabrzděný: 750 kg
M111 2.3 Benzín
Brzděný: 1800 kg
Nezabrzděný: 750 kg
Tažné prvky a praktické využití
Sprinter byl vybaven důležitými prvky pro tahání jako zesílené zadní nápravy, elektrické přípojky pro přívěsy a volitelný tažný hák. Silné dieselové motory zajišťovaly dostatek točivého momentu pro převoz těžkých nákladů. Ať už šlo o lehkou techniku, stavební přívěsy nebo přepravní plošiny, Sprinter I se osvědčil jako spolehlivý tahoun. |