Your browser does not support JavaScript!


Mercedes Sprinter I (1995–2006) – Technické údaje

První generace modelu Mercedes-Benz Sprinter, vyráběná v letech 1995 až 2006, se rychle stala jednou z nejikoničtějších a nejvšestrannějších dodávek v Evropě. Byla k dispozici v několika délkách a výškách střechy a sloužila širokému spektru profesionálních a průmyslových účelů.

Rozměry – Mercedes-Benz Sprinter I

Rozměry Mercedes Sprinter L1H1

Mercedes Sprinter I L1H1

A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol A B C D
Rozměr (mm) 5004 2997 2365–2405 2515

L1H1

A: 5004 mm

B: 2997 mm

C: 2365–2405 mm

D: 2515 mm

Rozměry Mercedes Sprinter L1H2

Mercedes Sprinter I L1H2

A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol A B C D
Rozměr (mm) 5004 2997 2591–2631 2515

L1H2

A: 5004 mm

B: 2997 mm

C: 2591–2631 mm

D: 2515 mm

Rozměry Mercedes Sprinter L2H1

Mercedes Sprinter I L2H1

A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol A B C D
Rozměr (mm) 5585 3550 2365–2405 3265

L2H1

A: 5585 mm

B: 3550 mm

C: 2365–2405 mm

D: 3265 mm

Rozměry Mercedes Sprinter L2H2

Mercedes Sprinter I L2H2

A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol A B C D
Rozměr (mm) 5585 3550 2591–2631 3265

L2H2

A: 5585 mm

B: 3550 mm

C: 2591–2631 mm

D: 3265 mm

Rozměry Mercedes Sprinter L3H2

Mercedes Sprinter I L3H2

A – Celková délka, B – Rozvor, C – Celková výška, D – Maximální délka nákladového prostoru
Symbol A B C D
Rozměr (mm) 6945 4013 2591–2631 4214

L3H2

A: 6945 mm

B: 4013 mm

C: 2591–2631 mm

D: 4214 mm

Nákladový prostor a užitečné zatížení – Mercedes-Benz Sprinter 1995

První generace modelu Sprinter byla navržena tak, aby nabízela výjimečnou kapacitu nákladu a vnitřní objem v různých konfiguracích. Od kompaktních verzí L1H1 až po dlouhý rozvor L3H2, dodávka poskytovala flexibilní řešení pro řemeslníky, kurýry a logistické společnosti.

Kapacita a objem nákladu

Model Max. délka nákladu (mm) Objem nákladu (m³) Užitečné zatížení (kg) Europalety
L1H1 2515 7,0 1670 2
L1H2 2515 9,1 1540 2
L2H1 3265 9,1 1540 3
L2H2 3265 10,4 1520 3
L3H2 4214 13,4 1400–1500 5

L1H1

Max. délka nákladu: 2515 mm

Objem: 7,0 m³

Užitečné zatížení: 1670 kg

Europalety: 2

L1H2

Max. délka nákladu: 2515 mm

Objem: 9,1 m³

Užitečné zatížení: 1540 kg

Europalety: 2

L2H1

Max. délka nákladu: 3265 mm

Objem: 9,1 m³

Užitečné zatížení: 1540 kg

Europalety: 3

L2H2

Max. délka nákladu: 3265 mm

Objem: 10,4 m³

Užitečné zatížení: 1520 kg

Europalety: 3

L3H2

Max. délka nákladu: 4214 mm

Objem: 13,4 m³

Užitečné zatížení: 1400–1500 kg

Europalety: 5

Praktičnost nakládky

Nízká podlaha a široké zadní dveře Sprinteru zajišťují efektivní nakládání. Podle verze se do nákladového prostoru vejdou dvě až pět europalet. Prostorný a čtvercový nákladový prostor je ideální jak pro regálové systémy, tak pro objemný náklad, zatímco zesílená podlaha a kotvicí body zajišťují bezpečný převoz.

Motory a pohonné jednotky – Mercedes Sprinter I

První generace Sprinteru byla nabízena s širokou škálou dieselových a benzínových motorů. Dieselové jednotky byly oblíbené zejména díky své spolehlivosti a vysokému točivému momentu, což z nich činilo ideální volbu pro profesionály a vozové parky.

Možnosti motorů a technické specifikace

Motor Typ Objem (ccm) Výkon (PS) Točivý moment (Nm) Převodovka Spotřeba (l/100 km)
OM602 2.9 TD 5válcový turbodiesel 2874 122 280 5stupňová manuální 10,0
OM611 2.2 CDI 4válcový turbodiesel 2148 82–129 200–305 5stupňová manuální 8,5–9,5
OM612 2.7 CDI 5válcový turbodiesel 2687 156 330 automatická / manuální 5st. 9,5–10,5
M111 2.3 Benzín 4válcový benzínový 2295 143 200 5stupňová manuální 12,0

OM602 2.9 TD

Typ: 5válcový turbodiesel

Výkon: 122 PS

Točivý moment: 280 Nm

Převodovka: 5stupňová manuální

Spotřeba: 10,0 l/100 km

OM611 2.2 CDI

Typ: 4válcový turbodiesel

Výkon: 82–129 PS

Točivý moment: 200–305 Nm

Převodovka: 5stupňová manuální

Spotřeba: 8,5–9,5 l/100 km

OM612 2.7 CDI

Typ: 5válcový turbodiesel

Výkon: 156 PS

Točivý moment: 330 Nm

Převodovka: automatická / manuální

Spotřeba: 9,5–10,5 l/100 km

M111 2.3 Benzín

Typ: 4válcový benzínový

Výkon: 143 PS

Točivý moment: 200 Nm

Převodovka: 5stupňová manuální

Spotřeba: 12,0 l/100 km

Výkon a spolehlivost

Motory Sprinteru byly navrženy pro dlouhou životnost a vysoký točivý moment, ideální jak pro městský provoz, tak pro převoz těžkých nákladů. Verze CDI OM611 a OM612 přinesly moderní technologii common-rail, zatímco OM602 poskytoval robustní a jednoduchý výkon. Benzínové varianty byly méně běžné, ale nabízely hladší chod pro lehčí aplikace.

Tažná kapacita – Mercedes-Benz Sprinter 1995

Sprinter první generace byl nejen užitkovou dodávkou, ale také spolehlivým pomocníkem při tahání přívěsů. Byl vhodný pro převoz stavebního vybavení, nákladu nebo přívěsů díky své univerzálnosti.

Maximální tažná kapacita

Motor Brzděný přívěs (kg) Nezabrzděný přívěs (kg)
OM602 2.9 TD 2000 750
OM611 2.2 CDI 2000 750
OM612 2.7 CDI 2000 750
M111 2.3 Benzín 1800 750

OM602 2.9 TD

Brzděný: 2000 kg

Nezabrzděný: 750 kg

OM611 2.2 CDI

Brzděný: 2000 kg

Nezabrzděný: 750 kg

OM612 2.7 CDI

Brzděný: 2000 kg

Nezabrzděný: 750 kg

M111 2.3 Benzín

Brzděný: 1800 kg

Nezabrzděný: 750 kg

Tažné prvky a praktické využití

Sprinter byl vybaven důležitými prvky pro tahání jako zesílené zadní nápravy, elektrické přípojky pro přívěsy a volitelný tažný hák. Silné dieselové motory zajišťovaly dostatek točivého momentu pro převoz těžkých nákladů. Ať už šlo o lehkou techniku, stavební přívěsy nebo přepravní plošiny, Sprinter I se osvědčil jako spolehlivý tahoun.
Mercedes Sprinter
 
Uveďte klíčové slovo
Pokročilé vyhledávání
Transit Center in Europe