Your browser does not support JavaScript!


Historie vozu Mercedes Sprinter - nová tvář dodávky

První oficiální představení vozu Mercedes Sprinter I se uskutečnilo v roce 1995 na autosalonu. Byla to první dodávka Mercedes-Benz s vlastním modelovým označením - Sprinter. Vývojáři chtěli zvýšit komfort dodávky tím, že ji více přiblížili osobnímu automobilu. Kromě vylepšených jízdních vlastností a trakce měl Sprinter I také hodiny Mercedes W124. Předchozí modely nesly číselné označení (T1). Představení nové dodávky bylo spojeno se založením nové jednotky Mercedes-Beznz Vans, která měla na starosti výrobní proces a distribuci modelu Sprinter I na světový trh. Kromě výroby v německých závodech rozšířil Mercedes také továrny v Argentině, Mexiku, na Tchaj-wanu a v Rusku. Německá dodávka byla natolik inovativní a technicky vyspělá, že získala titul Dodávka roku 1995.

Historie Mercedes Sprinter
Brožura Mercedes Sprinter 1995

Rozšířená výbava modelu Sprinter I

Sprinter první generace byl vybaven kotoučovými brzdami na každé nápravě, ABS nebo dokonce ESP (od roku 2002). Zcela změněn byl také styling karoserie, která získala oblejší tvar přední části vozu. Trend započatý v roce 1985 modelem Ford Transit pokračuje dodnes, Mercedes se k tomuto kroku odhodlal až v roce 1995. Motor již nevydával žádný dodatečný hluk, protože byl umístěn mimo kabinu řidiče. Od samého počátku byl model k dispozici se třemi různými rozvory, dvěma výškami a ve dvou délkách. Osobní verze byly k dispozici v 7místné a 9místné variantě, podobně jako u VW LT. Velký zájem o německou dodávku vedl k rozšíření výroby modelu Sprinter I pod názvem "Classic" a k obnovení výroby pro ruský trh od roku 2013. Největším problémem modelu Sprinter I byla jeho náchylnost ke korozi, která předčasně rozežírala karoserii vozidla. Řidiči měli k dispozici dvě generace vznětových motorů: 2,3 l s výkonem 78 k a ikonický motor 2,9 l, který se dříve používal ve třídách G a E, s výkonem 122 k. Vůz byl dodáván s motorem o objemu 2,3 l a výkonem 122 k, který se používal ve třídách G a E. Jako alternativa byl k dispozici také benzinový motor o výkonu 143 k, který však byl mnohem méně rozšířený. Bez ohledu na verzi motoru mohl být vůz vybaven automatickou převodovkou.

Sprinter James Cook a další verze Mercedesu

Mezi nabízené verze první generace vozu Mercedes Sprinter patřily minibusy, které se s oblibou používaly jako vozy pro přepravu osob. Tovární verze vyráběné pro městskou dopravu zahrnovaly 13místné, 16místné a 19místné verze. Ještě před začátkem 21. století se ve vozech Mercedes pod rychloměrem nacházel digitální počítadlo kilometrů. Dostupné verze výbavy zahrnovaly manuální klimatizaci, airbag a otáčkoměr, zaměnitelný s analogovým ciferníkem hodin. V roce 1995 debutovala na trhu obytná verze, označovaná jako James Cook Sprinter. Mercedes camper byl vybaven toaletou, kuchyní a prostorem pro spaní pro 4 osoby. Název odkazoval na anglického cestovatele a objevitele. Na trhu se objevily také ikonické karoserie Westfalia. V roce 1998 debutovala na trhu verze dodávky s pohonem 4x4, určená pro největší verze Mercedesu. V následujících letech se pod těmito názvy prodávaly také dvojkové konstrukce určené pro americký trh: Freightliner a Dodge Sprinter.
První facelift modelu Sprinter I ->
 
Uveďte klíčové slovo
Pokročilé vyhledávání
Transit Center in Europe