Nissan Interstar je největším užitkovým vozem Nissan v paletě modelů do 3.5 tuny a byl představen světu v roce 2002. V tom roce Nissan a Renault spojili své síly a Nissan Interstar byl vytvořen jako nástupce modelu Nissan Trade. Nissan se po fúzi, ke které došlo v roce 2002, připojil k Renault a Opel a vytvořil model – dvojče, dodávkového vozidla.
Nissan Interstar debutoval na trhu v roce 2002 nabízejíc velmi dobré přepravní vlastnosti a velmi funkční interiér. Nissan Interstar byl jediný z celé trojice (Movano, Master, Interstar), který neměl variantu nad 3.5 tuny. Bylo to způsobeno hlavně potřebami trhu, na který byl určen. Nissan Interstar byl k dispozici ve třech délkách L1, L2 a L3. Umožňoval pohodlné cestování 2, 3, 6 nebo dokonce 16 osob.
V roce 2003 byl modernizován přední pás Nissana Interstar. Byl představen zcela nový vzhled světlometů, mřížky chladiče, kapoty a předního nárazníku. Novým designem se však neskončily změny zavedené v roce 2003. V tomtéž roce byla nabídnuta také automatická převodovka, systém ABS, brzdový asistent a volitelně systém ESP.
Pro pohon Nissana Interstar byly použity výhradně vznětové motory o objemu 1.9 dTi (80HP), 2.2 DTi (90HP), 2.5 dCi (100HP), 2.5 DTI (115HP), 2.5 dCi (120HP), 2.5 dCi (145HP), 2.8 DTI (114HP) a 3.0 dCi (136HP). Síla byla přenášena na přední kola pomocí 5 nebo 6 rychlostní manuální převodovky nebo 6 rychlostní automatické převodovky.
V roce 2010 byla ukončena výroba Nissana Interstar a na jeho místě se objevil zcela nový model Nissan NV400, který pokračoval spolupráci mezi Renault, GM a Nissan.