Za vytvoření Peugeota Boxer jsou zodpovědní společné síly koncernů Fiat a PSA. Je to největší vůz francouzského výrobce v segmentu středních a velkých dodávkových vozidel. Peugeot Boxer je přirozeným nástupcem modelu J5, který technicky odpovídal první generaci modelu Fiat Ducato. Spolupráce obou koncernů, očekávání zákazníků a rostoucí popularita dodávkových vozidel vyústily ve stabilní dodávku, jakou je Peugeot Boxer. Z důvodu omezených distribučních zdrojů byl Boxer na začátku k dispozici hlavně ve Francii. Postupem času se vydal dobývat celou Evropu. Vraťme se však k okamžiku, kdy to všechno začalo.
Debut Peugeota Boxera I
V roce 1987 začaly práce na zcela nové dodávce, která měla skončit se zastaralými řešeními a stylistikou. K práci nad karoserií dodávky byla přizvána společnost Ital Design, vedená Giorgettem Giugariem. Pokyny, jaké společnost obdržela pro vývoj karoserie nového modelu, byly velmi jednoduché: velký nákladový prostor, dostupnost různých verzí karoserie a snížení odporu vzduchu. Po několika letech změn byla schválena konečná verze vozidla, která byla poprvé představena v roce 1994 na ženevském veletrhu. Nakonec byl dosažen koeficient odporu vzduchu Cx = 0.35. To právě tento design, na kterém byly založeny rovněž dodávkové vozy Fiat a Citroen, byl vybrán Dodávkou roku 1995 (Van of the Year).
Společnost využila některá konstrukční řešení, která dobře fungovala v modelu J5. Peugeot Boxer I byl vozem s pohonem předních kol s příčně uloženým motorem. Bylo rozhodnuto o použití samonosné karoserie, což přispělo ke snížení vlastní hmotnosti vozidla a ke zvýšení nárazové síly. Co je však zajímavé, bylo rozhodnuto použít různé konstrukce předního a zadního zavěšení. Vpředu je zavěšení McPherson (se stabilizátorem nebo bez něj) a vzadu tuhá zadní náprava namontovaná na parabolických pružinách. Pokud jde o pohonné jednotky, bylo rozhodnuto hlavně pro dieselové motory, které přináší výkon v rozsahu 68–127 HP. Nejvýkonnější verze motoru pocházela z Ducato a měla označení 2.8HDI. Peugeot Boxer I byl vyráběn jako dodávka s uzavřenou skříní, prosklená dodávka, zvýšená dodávka, 6/9-místné kombi, 9-místný mikrobus, 6-místná skříňová dodávka. Vyskytovaly se rovněž objednávky pro vozové parky individuálních zákazníků, jako např. pošta ve Francii nebo síť nemocnic.
V únoru 2002 bylo rozhodnuto o osvěžení všech modelů dvojčat dodávkových automobilů skupiny PSA. Facelift se týkal hlavně vzhledu přední části vozidla. Nejvýraznější změnou, vrhající se v oči, byla změna světel na větší. Kromě toho se změnil také přední nárazník, který získal charakterističtější tvary. Výrobce se rovněž rozhodl zviditelnit logo. Drobné změny byly rovněž provedeny uvnitř vozidla, i když se týkaly hlavně většího počtu kapes a uzamykatelných schránek pro řidiče. V nabídce motorů se objevily nové benzínové, LPG a CNG jednotky. Jejich maximální výkon byl 110 HP. Provedený facelift nijak neovlivnil koeficient odporu vzduchu, který byl stále Cx = 0.35. Práce na efektivnějším tvaru musely být přesunuty na další generaci vozidel. Ta se objevila o několik let později, již v roce 2006.
První generace Peugeot Boxer nebyla v prodeji tak úspěšná jako jeho dvojče Fiat Ducato. Boxer I byl velmi populární ve Francii. V jiných částech Evropy zůstával ve stínu Ducato, Forda Transit nebo dokonce Volkswagenu LT. Důvodem bylo zejména méně rozsáhlá síť prodejen ve srovnání s konkurenčními značkami.