Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic II Historie (2001–2014)

Renault Trafic II byl představen v roce 2001 jako zcela přepracovaný nástupce první generace. Vyvíjen byl v rámci strategické spolupráce mezi značkami Renault, General Motors a Nissan a prodával se také pod jinými značkami, jako například Opel/Vauxhall Vivaro a Nissan Primastar. Tato generace znamenala významný krok vpřed z hlediska komfortu, technologií a efektivity, což odráželo rostoucí poptávku po moderních lehkých užitkových vozidlech.

Design a technický pokrok

Renault Trafic II měl modernější a aerodynamičtější design než jeho předchůdce – zaoblená přední část a šikmé čelní sklo zlepšovaly výhled z vozu i spotřebu paliva. Model byl postaven na zesíleném podvozku, který poskytoval vyšší strukturální pevnost a lepší bezpečnost při nehodách. Klíčovým prvkem této generace bylo zavedení jízdního komfortu podobného osobním vozům – s vylepšeným rozvržením palubní desky a ergonomičtějším sezením, což z něj činilo atraktivní volbu pro řidiče na dlouhé vzdálenosti.

Motory a výkon

Renault Trafic II byl nabízen s různými benzínovými a naftovými motory, aby vyhověl různým potřebám trhu. Rané benzínové verze zahrnovaly motor 2.0L 16V, který poskytoval střední výkon pro lehké aplikace. Naftové varianty však byly výrazně oblíbenější, zejména na evropských trzích. Zpočátku byl k dispozici turbodieselový motor 1.9L dCi ve výkonnostních verzích 80, 100 a 115 koní. V roce 2006 Renault tento motor nahradil úspornějším a výkonnějším motorem 2.0L dCi, dostupným ve variantách 90, 115 a 150 koní. Pro vyšší užitečné zatížení a lepší dálniční provoz byl představen také větší motor 2.5L dCi s výkonem až 145 koní. Tyto naftové motory byly známé svou spolehlivostí, úsporností a plněním stále přísnějších emisních norem.

Facelift a vylepšení

V roce 2006 prošel Renault Trafic II faceliftem, který zahrnoval drobné designové změny, jako například přepracovanou přední masku a modernizované světlomety. V interiéru se zlepšila kvalita použitých materiálů a byly přidány nové technologické prvky, včetně pokročilejších infotainment systémů a asistenčních systémů pro řidiče. Renault se rovněž zaměřil na bezpečnost – vůz byl vybaven ABS, airbagy a volitelným systémem ESP, což zvyšovalo stabilitu vozidla a ochranu cestujících.

Varianty a tržní přizpůsobení

Renault Trafic II byl vyráběn v několika konfiguracích, včetně skříňových dodávek, dvoukabin a minibusů, s různými délkami rozvoru a výškami střechy. Díky této všestrannosti byl oblíbený v mnoha odvětvích – od logistiky až po přepravu osob. Speciální úpravy zahrnovaly verze sanitních vozů, chladírenské dodávky a obytné vozy, které si získaly oblibu mezi cestovateli hledajícími kompaktní a praktický obytný vůz.

Výroba a dědictví

Výroba Renault Trafic II probíhala v závodě Renault v Sandouville (Francie), v továrně Vauxhall v Lutonu (Velká Británie) a v závodě Nissan v Barceloně (Španělsko), což zajišťovalo širokou dostupnost na evropském trhu. Když výroba v roce 2014 skončila, model Trafic II si již upevnil svou pozici jako jeden z nejúspěšnějších lehkých užitkových vozů v historii Renaultu. Díky své praktičnosti, hospodárnosti a přizpůsobivosti zůstával žádaný i po nástupu svého nástupce. Mnoho vozů stále slouží ve firemních i soukromých flotilách – důkaz odolnosti a univerzálnosti tohoto modelu.
 
Uveďte klíčové slovo
Pokročilé vyhledávání
Transit Center in Europe