Renault Trafic III Historie (2014–současnost)
Renault Trafic III byl představen v roce 2014 jako nástupce druhé generace a pokračoval v tradici značky v segmentu lehkých užitkových vozidel. Tato generace byla navržena s důrazem na vyšší efektivitu, větší pohodlí a moderní technologie, přičemž si zachovala modularitu a univerzálnost, které proslavily její předchůdce. Trafic III vznikl opět ve spolupráci s partnerskými značkami a vedl k přeznačeným verzím jako Opel/Vauxhall Vivaro, Nissan NV300 a Fiat Talento. Výroba byla soustředěna především do závodu Renault v Sandouville ve Francii.
Design a technická vylepšení
Ve srovnání se svým předchůdcem získal Renault Trafic III modernější a aerodynamičtější vzhled – s výraznou přední maskou chladiče a denním LED svícením ve tvaru písmene C, které odpovídá aktuálnímu designovému jazyku značky Renault. Vozidlo bylo navrženo s ohledem na aerodynamiku, aby se snížila spotřeba paliva a emise. Kabina prošla zásadní modernizací, včetně ergonomičtější palubní desky, přidaných úložných prostor, vylepšeného infotainment systému a vyššího komfortu pro řidiče. Renault kladl velký důraz na konektivitu a asistenční systémy, díky čemuž je Trafic III jedním z technologicky nejpokročilejších dodávkových vozidel ve své třídě.
Motory a výkon
Renault pro Trafic III uvedl řadu úspornějších vznětových motorů, všechny založené na jednotce 1.6L dCi, která byla navržena tak, aby splňovala přísné emisní normy Euro 6. Základní nabídka zahrnovala verze s jedním turbodmychadlem o výkonu 95 a 120 koní a dále varianty s dvojitým turbodmychadlem s výkonem 125 a 145 koní – ty nabízely lepší točivý moment a nižší spotřebu. Později Renault rozšířil nabídku o motor 2.0L dCi s výkony od 120 do 170 koní, čímž se zvýšila flexibilita pro komerční i osobní přepravu. Motory byly kombinovány s šestistupňovou manuální převodovkou nebo – v pozdějších letech – s automatickou šestistupňovou převodovkou EDC, která zvyšovala pohodlí při řízení.
Facelifty a technologické aktualizace
V roce 2019 Renault představil modernizovanou verzi modelu Trafic III s přepracovaným designem a pokročilejšími funkcemi. Aktualizace zahrnovala nový přední nárazník, větší masku chladiče a nová LED světlomety, které zlepšily vzhled i noční viditelnost. Interiér byl dále vylepšen použitím kvalitnějších materiálů, novými digitálními displeji a infotainment systémy s podporou Apple CarPlay a Android Auto. V roce 2021 došlo k další modernizaci, která přinesla nejnovější asistenční systémy, efektivnější motory a novou možnost automatické převodovky, což dále zlepšilo spotřebu paliva a jízdní komfort.
Varianty a přizpůsobení trhu
Stejně jako předchozí generace byl i Renault Trafic III nabízen v několika konfiguracích – jako klasická dodávka, verze s dvojitou kabinou nebo minibus pro přepravu osob. Různé délky rozvoru a výšky střechy umožňovaly zákazníkům zvolit model dle jejich potřeb. Mezi speciální úpravy patřily obytné vestavby, chladírenské vozy pro logistiku chlazeného zboží a servisní vozidla. Renault také uvedl luxusní verzi Trafic SpaceClass zaměřenou na VIP přepravu a prémiové shuttle služby – s komfortními sedadly a pokročilými zábavními systémy.
Výroba a postavení na trhu
Výroba Renaultu Trafic III byla soustředěna v závodě Sandouville ve Francii, což potvrzuje závazek Renaultu k evropské výrobě. Přeznačené verze pod značkami Opel, Nissan a Fiat byly montovány v různých lokalitách dle regionálních potřeb. Díky své všestrannosti a zlepšené efektivitě si model zajistil silnou pozici na trhu, čímž se stal jedním z nejoblíbenějších lehkých užitkových vozidel v Evropě. Renault Trafic III se neustále vyvíjí, přičemž integruje nové technologie a varianty, a upevňuje tak své místo mezi lídry trhu. |