Renault Trafic II - Technické specifikace
Renault Trafic II, vyráběný v letech 2001–2014, je všestranné lehké užitkové vozidlo, které sdílí svou platformu s modely Opel/Vauxhall Vivaro a Nissan Primastar.
Renault Trafic II - Rozměry
Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)
A - Celková délka, B - Rozvor, C - Celková výška, D - Maximální délka nákladového prostoru, E - Výška posuvných dveří, F - Šířka posuvných dveří
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Rozměry (mm) |
4.782 |
3.098 |
1.944/1.960 |
2.400 |
1.285 |
1.000 |
L1H1
A: 4.782 mm
B: 3.098 mm
C: 1.944/1.960 mm
D: 2.400 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)
A - Celková délka, B - Rozvor, C - Celková výška, D - Maximální délka nákladového prostoru, E - Výška posuvných dveří, F - Šířka posuvných dveří
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Rozměry (mm) |
5.182 |
3.498 |
1.962/1.969 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H1
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 1.962/1.969 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)
A - Celková délka, B - Rozvor, C - Celková výška, D - Maximální délka nákladového prostoru, E - Výška posuvných dveří, F - Šířka posuvných dveří
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Rozměry (mm) |
5.182 |
3.498 |
2.464 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H2
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 2.464 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Další informace
Renault Trafic II má standardní šířku karoserie (bez zrcátek) 1.904 mm ve všech konfiguracích, což mu umožňuje snadnou manévrovatelnost ve městě při zachování prostorného nákladového prostoru.
Nosnost a nákladový prostor – Renault Trafic 2001-2014
Renault Trafic II nabízí prostorný a praktický nákladový prostor, což z něj činí ideální volbu pro komerční využití. Dostupné konfigurace karoserie poskytují různé objemy nákladu a nosnosti, což zajišťuje všestrannost pro různé přepravní potřeby.
Objem nákladu a nosnost
Konfigurace |
Objem nákladu (m³) |
Maximální délka nákladu (mm) |
Nosnost (kg) |
Kapacita europalet |
L1H1 |
5,0 |
2.400 |
1.200 |
2 |
L2H1 |
6,0 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L2H2 |
8,3 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L1H1
Objem nákladu: 5,0 m³
Maximální délka nákladu: 2.400 mm
Nosnost: 1.200 kg
Kapacita europalet: 2
L2H1
Objem nákladu: 6,0 m³
Maximální délka nákladu: 2.800 mm
Nosnost: 1.200 kg
Kapacita europalet: 3
L2H2
Objem nákladu: 8,3 m³
Maximální délka nákladu: 2.800 mm
Nosnost: 1.200 kg
Kapacita europalet: 3
Manipulace s nákladem a praktičnost
Renault Trafic II disponuje nízkou podlahou nákladového prostoru, což usnadňuje nakládání a vykládání. Široce otevíratelné zadní dveře a velké boční posuvné dveře zajišťují efektivní manipulaci s nákladem. Vozidlo je také vybaveno upevňovacími body uvnitř nákladového prostoru pro stabilní přepravu zboží.
Verze L2 poskytují větší nákladový prostor a mohou pojmout až tři europalety, což je činí ideálními pro přepravu objemnějšího nákladu. Celkový design optimalizuje efektivitu přepravy při zachování kompaktních rozměrů pro městský i dálkový provoz.
Pohonné jednotky a výkon – Renault Trafic II
Renault Trafic II byl po celou dobu výroby nabízen s různými benzínovými a naftovými motory, což zajišťovalo flexibilitu pro různé komerční a přepravní potřeby. Nejoblíbenější volbou byly vznětové motory řady dCi díky vyvážené kombinaci výkonu a úspornosti.
Varianty motorů
Motor |
Výkon (PS) |
Točivý moment (Nm) |
Převodovka |
Spotřeba paliva (l/100 km) |
1.9 dCi |
82 |
190 |
5stupňová manuální |
7,5 - 8,0 |
1.9 dCi |
100 |
240 |
5stupňová manuální |
7,2 - 7,7 |
2.0 dCi |
90 |
290 |
6stupňová manuální |
7,0 - 7,5 |
2.0 dCi |
115 |
300 |
6stupňová manuální |
6,8 - 7,3 |
2.5 dCi |
135 |
320 |
6stupňová manuální |
7,3 - 7,8 |
2.5 dCi |
150 |
350 |
6stupňová manuální / 6stupňová automatická |
7,1 - 7,6 |
2.0 16V (Benzín) |
120 |
190 |
5stupňová manuální |
9,5 - 10,0 |
1.9 dCi
Výkon: 82-100 PS
Točivý moment: 190-240 Nm
Převodovka: 5stupňová manuální
Spotřeba paliva: 7,2 - 8,0 l/100 km
2.0 dCi
Výkon: 90-115 PS
Točivý moment: 290-300 Nm
Převodovka: 6stupňová manuální
Spotřeba paliva: 6,8 - 7,5 l/100 km
2.5 dCi
Výkon: 135-150 PS
Točivý moment: 320-350 Nm
Převodovka: 6stupňová manuální / 6stupňová automatická
Spotřeba paliva: 7,1 - 7,8 l/100 km
2.0 16V Benzín
Výkon: 120 PS
Točivý moment: 190 Nm
Převodovka: 5stupňová manuální
Spotřeba paliva: 9,5 - 10,0 l/100 km
Výkon a jízdní vlastnosti
Renault Trafic II poskytuje plynulou a úspornou jízdu, zejména ve verzích s naftovými motory. Zavedení 6stupňové manuální převodovky v pozdějších modelech zlepšilo spotřebu paliva a jízdní dynamiku. Motor 2.5 dCi nabízí nejlepší výkon pro těžké využití, zatímco varianty 1.9 dCi a 2.0 dCi poskytují dobrý kompromis mezi spotřebou a výkonem.
Tažná kapacita – Renault Trafic II
Renault Trafic II nabízí solidní tažné schopnosti, což z něj činí praktickou volbu pro podniky, které vyžadují jak přepravní prostor, tak schopnost tahat přívěsy. Maximální tažná kapacita závisí na motoru a konfiguraci pohonu.
Maximální tažná kapacita
Motor |
Tažná kapacita s brzděným přívěsem (kg) |
Tažná kapacita s nebrzděným přívěsem (kg) |
1.9 dCi (82-100 PS) |
2.000 |
750 |
2.0 dCi (90-115 PS) |
2.000 |
750 |
2.5 dCi (135-150 PS) |
2.000 |
750 |
2.0 16V Benzín (120 PS) |
1.800 |
750 |
1.9 dCi (82-100 PS)
Tažná kapacita s brzděným přívěsem: 2.000 kg
Tažná kapacita s nebrzděným přívěsem: 750 kg
2.0 dCi (90-115 PS)
Tažná kapacita s brzděným přívěsem: 2.000 kg
Tažná kapacita s nebrzděným přívěsem: 750 kg
2.5 dCi (135-150 PS)
Tažná kapacita s brzděným přívěsem: 2.000 kg
Tažná kapacita s nebrzděným přívěsem: 750 kg
2.0 16V Benzín (120 PS)
Tažná kapacita s brzděným přívěsem: 1.800 kg
Tažná kapacita s nebrzděným přívěsem: 750 kg
Funkce pro podporu tažení
Renault Trafic II je vybaven řadou systémů pro zajištění stability a bezpečnosti během tažení, mezi které patří:
- Trailer Stability Assist (TSA) – zlepšuje stabilitu vozidla při tažení přívěsu.
- Hill Start Assist – zabraňuje couvání vozidla při rozjezdu do kopce.
- Elektronická kontrola stability (ESC) – pomáhá udržet kontrolu při tažení těžších nákladů.
- Volitelné tažné zařízení – k dispozici jako tovární nebo dodatečně montovaný doplněk.
Maximální tažná kapacita až 2.000 kg s brzděným přívěsem činí Renault Trafic II praktickou volbou pro podniky i profesionály, kteří vyžadují flexibilitu v přepravě a schopnost tažení.
Facelift a modernizace – Renault Trafic II
V roce 2006 prošel Renault Trafic II faceliftem, který přinesl několik vylepšení v oblasti designu a výkonu. Tyto změny měly za cíl modernizovat vzhled vozidla a zlepšit jeho efektivitu a bezpečnostní prvky.
Hlavní změny v faceliftu 2006
- Design exteriéru: Nová přední maska, přepracované světlomety a modernizovaný nárazník pro svěží vzhled.
- Zlepšení interiéru: Kvalitnější materiály palubní desky, modernizovaný přístrojový panel a více úložných prostor.
- Bezpečnostní prvky: Standardní airbagy pro řidiče a spolujezdce ve většině verzí, vylepšené brzdové systémy a volitelné parkovací senzory.
- Úpravy motorů: Zavedení úspornějšího motoru 2.0 dCi, který na některých trzích nahradil starší jednotky 1.9 dCi.
- Vylepšený komfort: Lepší odhlučnění kabiny pro snížení hluku a vyšší kvalita sedadel pro delší životnost a pohodlí.
Díky těmto vylepšením zůstal Renault Trafic II konkurenceschopným v segmentu středně velkých dodávek a nabídl vyšší úroveň bezpečnosti, efektivity a komfortu, přičemž si zachoval svou pověst spolehlivého užitkového vozidla. |