Your browser does not support JavaScript!


Běžné závady a problémy Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter slouží jako všestranné užitkové vozidlo pro podniky po celé Evropě. Je známý pro svou praktičnost a širokou škálu konfigurací a sdílí mnoho vlastností se svým bratrancem, Mercedesem Sprinter. Nicméně, stejně jako každá dodávka, i každá generace má své vlastní slabiny. Níže se zabýváme běžnými problémy napříč oběma generacemi VW Crafter.

Běžné problémy VW Crafter I (2006 - 2016)

První generace Crafteru, vyráběná ve spolupráci s Mercedes-Benz, byla vybavena motory 2.5 TDI a později 2.0 TDI. Ačkoli byla v mnoha ohledech spolehlivá, vyvinula několik opakujících se mechanických a elektronických závad.

Úniky oleje (2.5 TDI)

  • Časté prosakování oleje z pouzdra olejového filtru a základního držáku.
  • Bloky motoru často pokryté zbytky oleje, vyžadující přetěsnění.
  • Běžné u raných modelů s vysokým počtem najetých kilometrů.

Poruchy dvouhmotového setrvačníku a spojky

  • Dvouhmotový setrvačník může chrastit a předčasně se opotřebovávat, zejména pod zatížením.
  • Hlášeny poruchy spojkového válce a brzké opotřebení spojky.
  • Možné poškození zadního diferenciálu vibracemi a rázem hnacího ústrojí.

Problémy se systémy DPF a EGR

  • Zanášení DPF je běžné u motorů Euro 5 kvůli jízdám na krátké vzdálenosti.
  • Kontrolka žhavení může indikovat poruchu DPF/EGR.
  • Nutná drahá výměna DPF a čištění/výměna ventilu EGR.

Opotřebení vstřikovačů a žhavicích svíček (2.0 TDI)

  • Piezovstřikovače jsou známé tím, že se zanášejí nebo selhávají, což způsobuje vynechávání zápalů.
  • Problémy se žhavicími svíčkami vedou ke špatnému studenému startu a chybovým kontrolkám.
  • Často vyžadují výměnu celé sady kolem 200 000 km.

Poruchy turbodmychadla a hadice přeplňování

  • Opotřebení ložisek turba a usazování sazí vedou k chybám nedostatečného plnicího tlaku.
  • Hadice mezichladiče se mohou protrhnout, což způsobuje ztrátu výkonu a pískání.
  • Výměny turba jsou drahé, ale někdy nezbytné.

Problémy s chladicím systémem

  • Ztráta chladicí kapaliny bez viditelných úniků naznačuje problémy s chladičem EGR nebo těsněním hlavy válců.
  • Vstup chladicí kapaliny do motoru může zvýšit hladinu oleje a snížit mazání.
  • Včasná diagnostika a oprava jsou nezbytné, aby se zabránilo poškození motoru.

Koroze karoserie a podvozku

  • Rez na prazích, lemech a dveřích se objevuje i u relativně nových dodávek.
  • Antikorozní ochrana byla u raných modelů slabší.
  • Doporučuje se svařování a pravidelná úprava, aby se zabránilo šíření.

Běžné problémy VW Crafter II (2016 - Současnost)

Druhá generace Crafteru, navržená kompletně společností VW, přinesla významná vylepšení v designu a komfortu. Přesto stále představuje několik technických problémů a problémů souvisejících s emisemi.

Selhání regenerace DPF

  • Nadměrné regenerační cykly způsobené vadnými snímači teploty nebo tlaku.
  • Regenerace tak časté jako každých 100-200 km.
  • Může vést k ředění paliva, poškození pístů a nakonec k selhání motoru.

Závady systému AdBlue a SCR

  • Selhání čerpadla AdBlue a dávkovacích vstřikovačů spouští varování o restartu.
  • Snímače a řídicí jednotky často vyžadují výměnu.
  • Kampaně svolávání zahrnují aktualizace dávkovacího ventilu a komponent SCR.

Úniky a chyby chladiče EGR

  • Ztráta chladicí kapaliny v důsledku úniků chladiče EGR může vést k bílému výfukovému kouři.
  • Zablokování ventilu EGR může vést k nouzovému režimu nebo varovným kontrolkám.
  • Systém vyžaduje čištění nebo výměnu každých 100 000+ km.

Opotřebení rozvodového řemene a řemene olejového čerpadla

  • Motory 2.0 TDI mají mokrý řemen pro olejové čerpadlo náchylný k degradaci.
  • Musí být vyměněn s hlavním rozvodovým řemenem kolem 210 000 km.
  • Selhání může způsobit ztrátu tlaku oleje a poškození motoru.

Vybíjení baterie a elektrické závady

  • Hlášeny časné poruchy baterie a ztráta napájení palubní desky.
  • Kořeny problémů často bývají spínač zapalování a zemnící chyby.
  • Někdy je nutná rekalibrace snímačů nebo výměna modulu.

Opotřebení obložení karoserie a interiéru

  • Posuvné dveře, ovladače oken a vnitřní panely jsou náchylné k chrastění a nesouososti.
  • Lepší ochrana proti korozi než u Gen I, ale přesto zkontrolujte opotřebená místa.
  • Součásti předního zavěšení se opotřebovávají po vysokém počtu najetých kilometrů a intenzivním používání.

Navzdory těmto problémům zůstává VW Crafter oblíbenou volbou v segmentu užitkových dodávek. Pečlivá údržba – zejména co se týče emisí a součástí hnacího ústrojí – jej může udržet spolehlivě v provozu po stovky tisíc kilometrů.

VW Crafter
 
Uveďte klíčové slovo
Pokročilé vyhledávání
Transit Center in Europe